Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.

Zarządzenie i Regulamin

 

Zarządzenie Nr 0050.51.2024

Burmistrza Gminy i Miasta Chęciny

z dnia 26 luty 2024 roku

 

w sprawie zmiany zarządzenia Nr 0050.51.2023 Burmistrza Gminy i Miasta Chęciny z dnia 23 marca 2023 roku w sprawie powołania i ustalania regulaminu Gminnej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych w Chęcinach.

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.Dz.U. z 2023 r.poz. 40, 572, 1463, 1688) i art. 41 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowywaniu w trzeźwości i pzeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz.U. z 2023 r. poz. 2151) zarządzam, co następuje:

§1

W §1 Zarządzenia Nr 0050.51.2023 Burmistrza Gminy i Miasta Chęciny z dnia 23 marca 2023 roku w sprawie powołania i ustalania regulaminu Gminnej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych w Chęcinach wprowadza się zmiany w składzie Gminnej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych w sposób następujący:

Członkowie:

- Anna Wierzbicka-Kamińska

- Waldemar Jach

- Dariusz Grzegorczyk 

§2

Pozostałe postanowienia Zarządzenia nie ulegają zmianie. 

§3

Niniejsze Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Zarządzenie Nr 0050. 51.2023

Burmistrza Gminy i Miasta Chęciny

z dnia 23 marca 2023 roku

 

w sprawie powołania i ustalania regulaminu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Chęcinach.

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2023..40 t.j.) i art. 41 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r.o wychowywaniu w trzeźwości i pzeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U.2023.165 t.j.) zarządzam, co następuje:

§1.

Powołuję Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Chęcinach w składzie:

Przewodniczący Komisji - Monika Piotrowska

Zastępca przewodniczącego – Ewa Znojek

Sekretarz – Agnieszka Kuchta

 

Członkowie:

- Anna Wierzbicka – Kamińska

- Waldemar Jach

- Andrzej Majewski

- Karol Kosicki

 

§2.

Regulamin działania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Chęcinach stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

§3.

Traci moc Zarządzenie Nr 0050.277.2022 Burmistrza Gminy i Miasta Chęciny z dnia 02.12. 2022 roku w sprawie powołania i ustalania regulaminu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Chęcinach.

§4.

Niniejsze Zarządenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

  

 

Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr 0050. 51.2023

Burmistrza Gminy i Miasta Chęciny

z dnia 23 marca 2023 r.

 

 

Regulamin pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Chęcinach

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§1.

  1. Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Chęcinach powołana jest zarządzeniem Burmistrza Gminy i Miasta Chęciny na podstawie art. 41 ust. 3 ustawy o wychowywaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
  2. Regulamin określa zadania Komisji oraz tryb pracy i zasady funkcjonowania.
  3. W zakresie nieuregulowanym niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowywaniu w trzeźwości i przeciwadziałaniu alkoholizmowi (Dz.U.2021.1119 t.j.)

§2.

Terenem działania Komisji jest Gmina i Miasto Chęciny.

 

ROZDZIAŁ II

ZADANIA KOMISJI

 

  1. Komisja jest ciałem opiniującym, inicjującym i nadzorującym wykonanie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii.
  2. Do zadań Komisji należy w szczególności:
    1. Inicjowanie działań w zakresie:

1)      Zwiększenie dostępnosci pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu;

2)      Udzielenie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochroną przed przemocą w rodzinie.

3)      prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii,                      w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących                        w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych;

4)      wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych;

5)      podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych                  w art. 131 i 15 ustawy oraz wystąpienie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego;

6)      wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej.

  1. Opiniowanie wniosków dotyczących zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych                     w zakresie zgodnosci lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady Miejskiej.
  2. Doonywanie kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych w zakresie przestrzegania zasad i wrunków korzystania z zezwoleń.
  3. Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego w tym:

a)       inicjowanie rozmów motywujących z osobami naduzywajacymi alkoholu, które zostały zgłoszone do Komisji w celu wszczęcia procedury mającej na celu nałożenie obowiązku leczenia odwykowego.

b)      kierownie na badnia do biegłego celem wydania opinii o przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania zakładu leczniczego osobom, które w związku z nadużywniem alkoholu powodują:

rozkład pożycia rodzinnego, demoralizację małoletnich,systematyczne zakłócanie spokoju i porządku publicznego.

c)       Kierowanie do sądów rejonowych wniosków o wszczęcie postępowania w sprawie zastosowania obowiązkowego poddania się leczeniu odwykowemu w zakładzie lecznictwa odwykowego.

  1. Opracowywanie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Preciwdziałania Narkomanii oraz bieżącego monitorowania realizacji zadań programu.
  2. Współpraca z innymi instytucjami zajmującymi się profilaktyką i rozwiazywaniem problemów uzaleznień i przemocy w rodzinie.
  3. Wykonywanie zadań określonych w art. 9a ust. 3 i ust. 11 ustawy z dnia 29lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.
  4. Wykonywanie innychzadań określonych w art. 41 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowywaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

 

ROZDZIAŁ III

TRYB PRACY KOMISJI

 

§4.

W skład Komisji wchodzą:

  1. Przewodniczący Komisji
  2. Zastępca Przewodniczącego Komisji
  3. Sekretarz Komisji
  4. Członkowie Komisji

§5.

  1. Komisję powołuje i odwołuję Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny w drodze Zarządzenia.                 W tym samym trybie dokonywane są zmiany w składzie Komisji.
  2. W skład Gminnej Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych.

§6.

  1. Komisja działa w pełnym składzie.
  2. Terminy posiedzeń Komisji sąustalane przez Przewodniczącego Komisji w porozumieniu z pozostałym składem Komisji.
  3. O terminach posiedzenia Członków Komisji powiadamia w sposób zwyczjowo przyjęty (telefonicznie lub pisemnie) Przewodniczący Komisji.
  4. Do zadań Komisji należy:

- realizacja zadańzawartych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na dany rok kalendarzowy,

- inicjowanie działń w zakresie realizacji zadań własnych gminy związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów akoholowych,

- podjmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowanie wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego,

- opiniowania zezwoleń na sprzedaż lub podanwanie napojów alkoholowych – zgodność punktów sprzedaży z uchwałami rady gminy,

- kontrola przestrzegania zasad i wrunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,

- organizowanie posiedzeń zespołu i zaproszenie osób podejrzanych o nadużywanie alkoholu,

- prowadzenie rozmów z osobami zaproszonymi oraz w razie potrzeby ze świadkami,

- kierowanie na badnie przez biegłych w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu oraz wskazania rodzaju zakładu leczniczego dla osób, które powodują rozkład pożycia rodzinnego, demoralizację nieletnich lub systeatyczne zakłócają spokój lub porądek publiczny,

- kompletowanie dokumentacji oraz kierowanie wniosków do sądu, celem obowiązku podania się leczeniu odwykowemu,

- pomoc ofiarom przemocy domowej.

 

§7.

  1. Pracami Komisji kieruje Pzewodniczący, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczacego.

W przypadku jednoczesnej nieobecności Przewodniczącego i Zastępcy, pracami kieruje upoważniony przez Przewodniczącego Członek Komisji.

  1. Wszystkie posiedzenia Komisji są protokółowane i podpisane.
  2. Przewodniczacy Komisji i jego Zastępca reprezentują Komisję na zewnątrz.
  3. Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:

a)       zwoływanie posiedzeń Komisji,

b)      prowadzenie posiedzeń Komisji;

c)       ustalanie porądku terminów posiedzeń Komisji,

d)      zawiadomienie członkówKomisji o wyznaczonym terinie posiedzeń,

e)       zapraszanie (jeżeli zaistnieje taka potrzeba) na posiedzenie Komisji i do udziału  pracach Komisji osób nie będących jej członkami.

  1. Do zadań Sekretarza Komisji należy:

a)    podpisywanie pism zapraszających na rozmowy motywująco – interwencyjne osób zgłoszonych do Komisji,

b)    podpisywanie dokumentów i pism w sprawach należących do właściwości rzeczowej Komisji,

c)    protokółowanie posidzeń Komisji,

d)    wszelkie inne czyności zapeniające sprawne i zgodne z przepisami działanie Komisji,

e)    zapewnienie obsługi administracyjno-technicznej pracy Komisji,

f)     w razie nieobecności Sekretarza, Przewodniczący Komisji wyznacza osobę do protokołowania przebiegu posiedzenia plenarnego Komisji.

 

§8.

  1. Posiedzenia Komisji mogą mieć charakter otwarty lub zamknięty.
  2. W posiedzeniach otwartych mogą brać udział osoby niebędące członkami Komisji.

 

§9.

  1. Opinie i wnioski Komisji podejmuje się w trybie głosowania.
  2. Głosowanie na posiedzenie Komisji odbywa się w sposób jawny.
  3. Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach w obecności co najmniej połowy jej Członków.
  4. Postanowienia zapadają zwykłą większością głosów. W razie równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji lub w razie jego nieobecności Zastępcy Przewodniczącego.

 

§10.

  1. Zasady wynagrodzenia CzłonkówKomisji określa Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii uchwalony corocznie na sesji Rady Miejskiej w Chęcinach.
  2. Wynagrodzenie wypłacane jest na podstawie listy obecności.

 

 

ROZDZIAŁ IV

PRZEPISY KOŃCOWE

 

§12.

  1. Wszlkie zmiany niniejszego Regulaminu nastąpić mogą w trybie przeznaczonym do jego ustanowienia.

 

 
Jeżeli chcesz być informowany o aktualnościach w serwisie, podaj swój adres e-mail.
Subskrypcja
dopisz wypisz
Powrót do góry
Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Plac 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny
tel.: +48.(41)3151006, fax: +48.(41)3151085, email: gmina@checiny.pl, http://checiny.pl
NIP: 959-082-88-67 Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach
NIP: 959-16-72-746 Gmina Chęciny
Copyright © 2013 Gmina Chęciny
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez: CMS - SPI Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x