Urząd Gminy i Miasta Chęciny informuje, że w dniach od 01 sierpnia 2019 roku do 02 września 2019 roku w Referacie Finansowym ds. podatków i opłat – pokój nr 117 będą przyjmowane wnioski w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
Producenci rolni, którzy chcą odzyskać część pieniędzy wydanych na zakup oleju napędowego używanego do produkcji rolnej mogą składać wnioski o zwrot podatku akcyzowego do burmistrza, (prezydenta miasta), wójta właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w ich posiadaniu lub współposiadaniu.
Podstawą zwrotu podatku akcyzowego jest:
- wniosek o zwrot podatku akcyzowego, który należy złożyć w terminie od dnia 01 sierpnia
2019 roku do 02 września 2019 roku wraz z fakturami VAT( lub ich kopiami ) stanowiącymi
dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 01 lutego 2019 roku do 31 lipca 2019 roku
w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2019 rok.
-dokument wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa zawierający informacje o liczbie dużych jednostek
przeliczeniowych bydła będącego w posiadaniu producenta, w ostatnim dniu każdego
miesiąca roku poprzedzającego rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku.
Limit zwrotu podatku w 2019 roku wynosi: 100 zł * ilość ha użytków rolnych oraz 30 zł * średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła |
Powyższe reguluje ustawa z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. Uz 2015 r. poz. 1340 z póź. zm.)i Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2018 roku w sprawie stawki zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na 1 litr oleju w 2019 r. (Dz.U z 2018 r. poz. 2313).
Wzór wniosku został ogłoszony w drodze Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20grudnia 2018 r. (Dz.U. 2018,poz.2466), który można pobrać w pokoju Nr 117 – ref. finansowytut. Urzędujak również dostępny jest na stronie internetowej: www.minrol.gov.pl.
Ponadto informuje się, że pieniądze wypłacone będą producentom rolnym w terminie:
od 01 października do 31 października 2019 roku gotówką w kasie urzędu albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
Ewa Kędzior
Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Plac 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny tel.: +48.(41)3151006, fax: +48.(41)3151085, email: gmina@checiny.pl, http://checiny.pl NIP: 959-082-88-67 Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach NIP: 959-16-72-746 Gmina Chęciny Copyright © 2013 Gmina Chęciny | |
projekt i hosting: INTERmedi@ | zarządzane przez: CMS - SPI |
|
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki. |
x |